Over ons

Wie zijn jullie?

Klik hier om meer over ons te weten te komen.

Waar kan ik jullie leveringsvoorwaarden vinden?

Klik hier om de algemene voorwaarden te bekijken.

Vragen over boeken

Staat jullie gehele assortiment online?

Wij hebben alle titels op de website staan. Hieronder vallen ook boeken die nog moeten verschijnen en boeken die tijdelijk niet leverbaar zijn.

Titels van andere uitgeverijen zijn ook via onze webwinkel te koop.

Hebben jullie alle boeken op voorraad?

Wij hebben een groot assortiment. De meeste Nederlandse boeken zijn direct op voorraad. De buitenlandse boeken liggen vaak in een buitenlands magazijn en hebben daarom enkele dagen levertijd. De levertijd staat altijd bij het boek vermeld. Mocht een boek tijdelijk niet leverbaar zijn, dan staat dit bij het boek vermeld.

Ik kan de juiste druk niet vinden, wat is er aan de hand?

De juiste druk kan uitverkocht zijn of de inhoud van de druk is aangepast, vandaar de nieuwe druk. Het belangrijkste is dat het ISBN overeenkomt. Zo weet u zeker dat u wel het juiste boek voor u heeft.

Leveren jullie ook 2e hands boeken?

Nee, wij leveren alleen nieuwe boeken.

Kunnen jullie mij helpen als ik het juiste boek niet kan vinden?

Ja, wij kunnen snel en makkelijk binnen ons assortiment zoeken naar auteur, titel en ISBN. Mocht u zelf een boek niet kunnen vinden dan helpen wij u graag. U kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. Bij voorkeur per e-mail (webwinkel@pbo.nl) zodat wij even rustig voor u kunnen zoeken.

Kan ik jullie om advies over boeken vragen?

Wij kunnen u helaas niet helpen bij vragen die gaan over de inhoud van boeken. Ons assortiment is daarvoor te groot. Mocht u op zoek zijn naar advies over boeken dan raden wij u aan een bezoek te brengen aan een boekhandel bij u in de buurt. Zij kunnen u beter helpen.

Kunnen jullie mijn boek opnemen in jullie assortiment?

Wij werken samen met Centraal Boekhuis. Centraal Boekhuis werkt samen met de grootste uitgevers en zorgt voor alle boeken die u in ons assortiment kunt vinden. Mocht u een boek hebben geschreven dat niet in ons assortiment staat dan raden wij u aan contact op te nemen met uw uitgever of, mocht u geen uitgever hebben, een online ‘print-on-demand’ boekhandel te bezoeken.

Ik wil een auteur van een boek iets vragen, kunnen jullie mij de contactgegevens sturen?

Dit is alleen mogelijk voor onze eigen Nederlandse auteurs. U kunt hiervoor een e-mail sturen naar info@pbo.nl. Wij zorgen dat de mail bij de auteur terecht komt. Wij verstrekken verder geen gegevens van onze auteurs.

Wij staan niet in contact met auteurs van boeken buiten ons assortiment.  Dan kunt u het beste op zoek gaan naar de eigen website van de auteur of contact opnemen met de uitgeverij van die auteur.

Zijn de prijzen op de site inclusief BTW?

Ja, de prijzen op de site zijn inclusief BTW.

Dezelfde titel, een andere prijs. Hoe kan dat?

Vaak worden boeken in verschillende edities uitgegeven. Zo kan per editie het aantal pagina’s, de vorm, de omslag, het papier of het lettertype aangepast zijn. Ook kan het gaan om een verschil tussen paperback en gebonden.

Verzending en bezorging van boeken

(bestellen is alleen mogelijk voor Nederland en België)

Mocht ik een boek besteld hebben dat door de brievenbus kan, wordt dit dan ook gedaan?

Als het boek door de brievenbus past, dan wordt het inderdaad als brievenbusstuk verzonden en niet als pakket. Wij hanteren hiervoor de richtlijnen voor de dikte die PostNL aangeeft.

Wat is de levertijd?

Bij alle boeken staat een indicatieve levertijd weergeven. Voor het grootste deel van onze Nederlandstalige boeken (70.000 stuks) geldt op werkdagen voor 17.00 uur besteld, de volgende dag geleverd. Bij de meeste overige boeken geldt een levertijd variërend van 3 tot 5 werkdagen. Toch kan dit soms onverhoopt langer duren. De levering van onze boeken is mede afhankelijk van de beschikbaarheid van boeken en van PostNL, die de bestelling bij u thuis aflevert.

Wat zijn de verzendkosten?

Bij bestellingen boven totaal € 20,– worden alle boeken uit ons assortiment, ongeacht de prijs, gratis verzonden. Bij een bestelling onder € 20,– zijn de verzendkosten € 1,50.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

PostNL komt uw bestelling brengen op dinsdag tot en met zaterdag (op maandag worden alleen remboursen geleverd). Wanneer uw bestelling op een van deze dagen niet bij u afgeleverd kan worden wordt het pakket door PostNL standaard bij uw buren aangeboden. Als het pakket ook niet bij uw buren afgeleverd kan worden dan wordt het pakket een tweede keer aangeboden, in de meeste gevallen de dag erna. Als u en de buren bij de tweede aanbieding van het pakket wederom niet thuis zijn, dan brengt de bezorger deze naar het postkantoor welke het pakket maximaal drie weken voor u bewaard.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Mocht de levertijd onverhoopt langer zijn dan verwacht, dan kunt u een bestelling bij ons annuleren. Stuur hiervoor een e-mail naar onze klantenservice (webwinkel@pbo.nl). Bestelde e-boeken kunnen niet geannuleerd worden.

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Uw bestelling wordt stevig verpakt en bezorgd door PostNL (voorheen TNT).

Hoe kan ik een boek kopen?

U kunt een nieuw product kopen door bij het gewenste boek op de groene knop ‘bestel’ te klikken. Dit brengt u naar uw winkelwagentje. Mocht u al items in uw winkelwagen hebben zitten dan kunt u rechtsboven de knop ‘winkelwagen’ klikken. Door hier op ‘bestellen’ te klikken wordt u naar het bestelproces gebracht.

Tijdens dit bestelproces wordt er naar uw adresgegevens en de wijze van betalen gevraagd. Door dit in te vullen en op ‘verder’ te klikken wordt u naar een bevestigingsscherm gebracht. Na de bevestiging is uw bestelling definitief. U ontvangt hierna op uw e-mailadres een mail met de informatie van uw bestelling.

Wanneer kan ik korting krijgen op mijn bestelling?

Er wordt korting gegeven bij een bestelling van meer dan 10 exemplaren van hetzelfde boek. U kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice (webwinkel@pbo.nl).

Betalen

Hoe kan ik betalen?

Bij ons kunt u betalen door middel van internetbankieren (iDEAL via de Rabobank Omnikassa).

Wat is iDEAL?

iDEAL is de Nederlandse standaard voor internetbetalingen. Er wordt betaald in de eigen omgeving van uw bank en het is gratis. Als u een product van ons koopt en via iDEAL betaalt, wordt u naar uw bank geleid. Na het inloggen staat hier de betaalopdracht klaar, dit reduceert de kans op het maken van tikfouten. Hier kunt u de betaling op de voor uw bank gebruikelijke manier bevestigen. Het bedrag wordt dan direct van uw betaalrekening afgeschreven en de bestelling wordt verstuurd.

Wat is overboeking?

Een overboeking per bank/giro betekent dat u, na de bestelling, zelf het geld overmaakt naar de rekening van ons. Deze mogelijkheid bieden wij niet aan.

Kan ik veilig betalen?

Ja, alle betalingen worden via uw bank veilig verwerkt.

Vragen over e-boeken

Wat zijn e-boeken?

E-boeken zijn digitale versies van boeken. De e-boeken zijn speciaal ontworpen om gelezen te kunnen worden op e-readers, tablets en computers. U heeft een bestelde e-boek binnen enkele seconden op uw device staan.

Wat is een e-reader?

Een e-reader is een apparaat waarmee u e-boeken kunt openen en lezen. Het zijn meestal langwerpige apparaten die nog het meest lijken op een klein en handzaam computerscherm. Het onderscheidt zich echter van computers en laptops door het feit dat e-readers een speciaal beeldscherm hebben dat zelf geen licht gebruikt. Ook maken e-readers gebruik van zogenaamde e-inkt en e-papier. De digitale inktvorm zorgt ervoor dat het net lijkt alsof de letters op het digitale papier liggen. Dit allemaal voor een zo authentiek mogelijke leesbeleving. Verder zijn e-readers erg zuinig met gebruik van stroom; de batterij gaat lang mee.

Welke e-readers worden ondersteund?

Wij ondersteunen:
iPad, iPad mini, iPhone
Android tablets
e-Reader met DRM, klik hier voor een overzichtslijst

Welke programma’s heb ik nodig?

Om de e-boeken te openen op een iPad, iPad mini of iPhone heeft u de Bluefire reader nodig. Koopt u via de app iBooks wordt automatisch de reader van Apple geopend.

Om de e-boeken te openen op een Android tablet heeft u de Bluefire reader nodig.

Om e-boeken te kunnen openen op een e-reader heeft u het programma Adobe Digital Editions nodig. Dit is gratis software waarmee u e-boeken kunt openen en op uw e-reader kunt zetten. Voordat u het programma kunt downloaden en installeren moet u zich eerst aanmelden bij Adobe. Na aanmelding kunt u de software gratis downloaden op www.adobe.com/products/digitaleditions.

Bij het bestellen van een e-boek wordt er voor u een downloadlink aangemaakt naar het e-boek bestand in de vorm van een https URL. Besturingssystemen van apparaten vereisen steeds meer dat die link secure en dus veilig is. Op deze manier wordt geborgd dat klanten met bijvoorbeeld iPads die op het besturingssysteem iOS 9 en hoger draaien, geen foutmeldingen ondervinden.

Tegelijkertijd zou het kunnen zijn dat u met een ouder apparaat, bijvoorbeeld de eerste Sony e-readers, hierdoor wel foutmeldingen ondervinden. Deze verouderde apparaten en besturingssystemen kunnen helaas niet meer ondersteund worden.

Wat is ePub?

ePub is het bestand waarin e-boeken worden opgeslagen en wordt geleverd door Adobe. De ePub bestanden zijn beveiligde bestanden door watermerk of DRM. ePub is te lezen op de volgende e-readers: Sony e-reader, Cybook Opus, COOL-ER, iRiver, iRex DR800S en de BeBook. U kunt ePub bestanden ook op uw computer lezen, u heeft hiervoor Adobe Digital Editions nodig.

Wat is DRM?

DRM is de afkorting voor Digital Rights Management en is een techniek om digitale auteursrechten van rechthebbenden van werken te beveiligen en beheren.

Hoeveel kost een e-boek?

Dat is afhankelijk van vele factoren. Momenteel zijn de e-boeken goedkoper dan papieren boeken. Dit komt omdat er geen sprake is van een fysiek medium en er geen papier gebruikt wordt. De prijs van e-boeken liggen niet vast, zoals met papieren boeken wel het geval is (vastgelegd in de Wet op de Vaste Boekenprijs).

Hoe bestel ik e-boeken op jullie site?

Het proces van het bestellen van e-boeken op onze site werkt nagenoeg hetzelfde als het bestellen van papieren boeken. Echter, u krijgt in het geval van een e-boek na betaling een mail met een link om uw gekochte e-boek te downloaden.

Kan ik mijn gekochte e-boek delen met vrienden en familie?

Nee, het is niet de bedoeling om gekochte e-boeken te delen met anderen die een e-reader hebben. E-boeken worden aan uw Adobe-account gekoppeld en het is niet mogelijk e-boeken daarna aan een ander Adobe-account te koppelen.

Kan ik e-boeken van Boek-plus.nl ook lezen op mijn iPad?

Wij raden u aan om boeken voor de iPad, iPad mini en iPhone te kopen via de app iBooks.

Wilt u dat niet, dan kunt u terecht bij de app Bluefire Reader. Bij het installeren wordt gevraagd de applicatie aan uw Adobe-account te koppelen. Vervolgens kunt u het e-boek die u heeft aangeschaft eenvoudig via e-mail of Dropbox in de applicatie openen.

Waar kan ik terecht met vragen over mijn bestelling?

U kunt contact opnemen met onze klantenservice (webwinkel@pbo.nl). Een reactie kunt u binnen 2 werkdagen tegemoet zien.

Retourneren

Kan ik mijn bestelling retour sturen?

Als u een bestelling retour wilt sturen, moet u eerst contact opnemen met onze klantenservice (webwinkel@pbo.nl). Pas na akkoord van die afdeling, kunt u uw bestelling, mits in de originele staat en verpakking, retourneren. De gegevens hiervoor krijgt uw van de klantenservice. Retouren moeten binnen 5 werkdagen na akkoord van de klantenservice worden verstuurd.

Een bestelling van boeken van andere uitgevers kunnen niet retour worden gestuurd.

Hoe snel krijg ik het bedrag dat ik betaald heb terug?

Wij zullen het bedrag dat u betaald heeft zo snel mogelijk, maar maximaal binnen 21 dagen na terugzending van het product, aan u terugbetalen. Voorwaarde is een akkoord van de klantenservice.

Contact en klantenservice

Waar kan ik de contactgegevens van Prometheus/Bert Bakker vinden?

Voor bestellingen en vragen over de webwinkel kunt u contact opnemen met onze klantenservice (webwinkel@pbo.nl). Voor overige gegevens klik hier.

Wat is jullie e-mailadres?

Voor bestellingen en vragen over de webwinkel kunt u contact opnemen met onze klantenservice (webwinkel@pbo.nl).

Suggesties en klachten

Waar kan ik suggesties of klachten achterlaten?

Heeft u suggesties, klachten of ideeën over hoe het beter zou kunnen in onze webwinkel of mist u iets op onze website? Laat het ons weten! Onze klantenservice is bereikbaar via e-mail (webwinkel@pbo.nl). U kunt dan binnen 2 werkdagen reactie van ons verwachten.