Interview Arie Boomsma in Dagblad van het Noorden
Onlangs verscheen in Dagblad van het Noorden een interview met fitnessgoeroe Arie Boomsma waarin hij vertelt over zijn boek Volhard. Boomsma heeft veel mooie citaten verwerkt in Volhard, zelf vindt hij het motto van de steenhouwer van Jacob Riss het mooiste:
‘Wanneer niets meer helpt, ga ik kijken bij de steenhouwer die geduldig op een steen slaat, misschien wel honderd keer zonder ook maar een barst te veroorzaken… maar na honderd en één klappen splijt hij in tweeën en weet ik dat het niet die ene tik was die daarvoor zorgde, maaralle klappen die eraan voorafgingen.’
Volgens Boomsma hoef je niet streng voor jezelf te zijn: ‘Ik leg met Volhard niemand iets op. Ik hoop mijn enthousiasme over gezondheid en goede voeding over te brengen, misschien nodigt het uit voor een gesprek.’
Over Volhard:
Iedereen weet het: als je wilt afvallen, zul je anders moeten gaan eten en meer moeten bewegen. Als je een marathon wilt lopen, moet je kilometers maken. Dat zijn feiten. Wanneer je ze zo op papier ziet staan, lijkt het simpel. Toch lukt het mensen maar zelden gezonder te gaan leven en hun goede voornemens vol te houden, terwijl ze dat echt wel willen.
Na zijn bestseller Fit, waarin Arie Boomsma liet zien hoe je met kleine stapjes tot grote veranderingen in je levensstijl kunt komen, beschrijft hij in Volhard hoe je die nieuwe, gezonde levensstijl kunt volhouden en ervoor zorgt dat je niet terugvalt in oude patronen. En hoe je daarbij bovendien plezier blijft hebben in je nieuwe, gezonde manier van leven.
Volhard bevat tal van handige tips en trucs om doelgericht te leven, en vooral om vol te houden wat je jezelf hebt voorgenomen, juist in deze tijd.
Arie Boomsma (1974) is mede-eigenaar van de Vondelgym-sportscholen en veelgevraagd spreker over fitness en vitaliteit. Hij is Fitness & Health-specialist bij RTL Boulevard en voor het AD maakt hij de serie Fit met Arie. Hij schreef over sport en gezondheid onder meer de boeken De man en zijn lichaam (2012), Beweeg (2016) en Fit (2018), waarvan meer dan 80.000 exemplaren werden verkocht.