Laurentien van Oranje en Jeroen Smit te gast bij Koffietijd
Vanmorgen waren Laurentien van Oranje en Jeroen Smit, auteurs van het onlangs bij Uitgeverij Prometheus verschenen Nog lang en gelukkig, te gast bij Koffietijd. Tijdens de uitzending spraken Laurentien van Oranje en Jeroen Smit onder andere over de inspiratie voor hun boek en over hun idee dat volwassenen vaker naar de adviezen van kinderen zouden moeten luisteren. Voor Nog lang en gelukkig interviewden de auteurs tien moedige leiders over hun dillema’s. Koffietijd-presentatrice Pernille la Lau noemt hun verhalen ‘openhartig en kwetsbaar’.
Er is veel media-aandacht voor Nog lang en gelukkig. Zo waren de auteurs al te gast bij RTL Z in zaken en werd er door RTL Boulevard, Shownieuws en Blauw Bloed aandacht besteed aan de lancering van het boek. Daarnaast stond afgelopen weekend in FD Persoonlijk een groot artikel over Nog lang en gelukkig.
Bekijk de uitzending van Koffietijd hier terug.
Over Nog lang en gelukkig:
Zijn onze leiders wel voldoende met de toekomst bezig? Veel ‘grote mensen’ zijn de weg een beetje kwijt. De toekomstige hoofdrolspelers kunnen ze helpen om hun kompas goed te stellen. Maar dan moeten we wel naar ze luisteren.
‘Vraag aan het hart wát je moet doen en aan je hoofd hóe je het moet doen.’ (Maaike, 10 jaar)
‘Leiders gebruiken zo vaak het woordje “ik”, realiseren ze zich wel hoeveel mensen om hen heen staan?’ (Anne Sofie, 12 jaar)
‘Als je niet gelukkig bent, doe je niet je best en draaien anderen daarvoor op.’ (Bedirhan, 9 jaar)
Laurentien van Oranje (Mr Finney) en Jeroen Smit (De prooi) praten met leiders over hun dilemma’s en vragen kinderen om advies. Hun intuïtieve, heldere wijsheid helpt volwassenen om anders te denken. Dat geldt zeker voor Thomas, die er in een spannend voorleesverhaal achter komt waarom hij veel beter naar zijn zoon Giel moet luisteren.
Gesprekken met negentien bijzondere, doodgewone kinderen en met Ben van Beurden (Shell), Paul Polman (Unilever), Herna Verhagen (PostNL), Ahmed Aboutaleb (Rotterdam), Frans Timmermans (Europese Commissie), Marc Bolland (Marks & Spencer), Merel Vroonhoven (AFM), Wiebe Draijer (Rabobank), Neelie Kroes (StartupDelta) en Feike Sijbesma (DSM).