Jeroen Smit


Jeroen Smit (1963), bedrijfskundige en voormalig hoogleraar journalistiek, doet al dertig jaar onderzoek naar leiderschap in het bedrijfsleven. Van zijn boeken over Ahold (Het drama Ahold, 2004) en abn Amro (De prooi, 2008) werden meer dan 350.000 exemplaren verkocht. Ze werden bekroond als ‘Managementboek van het Jaar’, ‘Journalistieke boek van het jaar’, ‘Beste onderzoeksjournalistiek’. Van De prooi werden een toneelstuk en een tv-serie gemaakt. Smit ontving de Machiavelliprijs, omdat hij de oorzaken van de economische crisis voor een breed publiek toegankelijk wist te maken.

Boeken van Jeroen Smit

  1. Het Grote gevecht

    Het Grote gevecht
    Jeroen Smit

    Februari 2017 mislukt de poging van Kraft Heinz om voor 135 miljard euro Unilever te kopen. Een bedrijf dat stelt op de wereld te zijn om geld te verdienen heeft volgens Paul Polman geen bestaansrecht. De CEO van Unilever weigert voor een paar miljardairs te werken. Bedrijven moeten een force for…

    € 24,99 | paperback Meer informatie
  2. De Prooi

    De Prooi
    Jeroen Smit

    In oktober 2007 betaalden Belgen, Schotten en Spanjaarden 71 miljard euro om ABN Amro uit elkaar te kunnen scheuren. Een overmaat aan ambitie, arrogantie en besluiteloosheid had van De bank een ideaal slachtoffer gemaakt.In De prooi reconstrueert Jeroen Smit op aangrijpende wijze hoe topbestuurders…

    € 12,99 | paperback Meer informatie
  3. Nog lang en gelukkig

    Nog lang en gelukkig
    van Oranje Jeroen Smit

    Zijn onze leiders wel voldoende met de toekomst bezig? Veel ‘grote mensen’ zijn de weg een beetje kwijt. De toekomstige hoofdrolspelers kunnen ze helpen om hun kompas goed te krijgen. Maar dan moeten we wel naar ze luisteren.…

    € 18,99 | paperback Meer informatie
  4. Het Grote gevecht

    Het Grote gevecht
    Jeroen Smit

    Februari 2017 mislukt de poging van Kraft Heinz om voor 135 miljard euro Unilever te kopen. Een bedrijf dat stelt op de wereld te zijn om geld te verdienen heeft volgens Paul Polman geen bestaansrecht. De CEO van Unilever weigert voor een paar miljardairs te werken. Bedrijven moeten een force for…

    € 14,99 | e-boek Meer informatie
  5. De Prooi

    De Prooi
    Jeroen Smit

    In oktober 2007 betaalden Belgen, Schotten en Spanjaarden 71 miljard euro om abn Amro uit elkaar te kunnen scheuren. Een overmaat aan ambitie, arrogantie en besluiteloosheid had van De bank een ideaal slachtoffer gemaakt.In De prooi reconstrueert Jeroen Smit op aangrijpende wijze hoe topbestuurders…

    € 8,99 | e-boek Meer informatie