Jeroen Smit


Jeroen Smit (1963) doet al meer dan dertig jaar onderzoek naar leiderschap in het bedrijfsleven. Van zijn boeken over Ahold (Het drama Ahold), abn Amro (De prooi) en Unilever (Het Grote Gevecht) zijn meer dan 400.000 exemplaren verkocht. Ze werden bekroond als ‘Managementboek van het Jaar’ en ‘Beste onderzoeksjournalistiek’. Smit ontving de Machiavelliprijs omdat hij complexe materie voor een breed publiek toegankelijk maakt.

Boeken van Jeroen Smit

  1. Het Grote gevecht

    Het Grote gevecht
    Jeroen Smit

    Een echte leider durft plannen te maken voor 2030-2040. Zo’n ceo ontfermt zich over de grote vraagstukken, zoals de groeiende kloof tussen arm en rijk en de opwarming van de aarde. Een echte leider is een moedige pionier.In zijn nieuwste bestseller reconstrueert Jeroen Smit hoe Unilever-ceo Paul…

    € 17,50 | paperback Meer informatie
  2. Het Grote gevecht

    Het Grote gevecht
    Jeroen Smit

    Februari 2017 mislukt de poging van Kraft Heinz om voor 135 miljard euro Unilever te kopen. Een bedrijf dat stelt op de wereld te zijn om geld te verdienen heeft volgens Paul Polman geen bestaansrecht. De CEO van Unilever weigert voor een paar miljardairs te werken. Bedrijven moeten een force for…

    € 17,50 | paperback Meer informatie
  3. De Prooi

    De Prooi
    Jeroen Smit

    In oktober 2007 betaalden Belgen, Schotten en Spanjaarden 71 miljard euro om ABN Amro uit elkaar te kunnen scheuren. Een overmaat aan ambitie, arrogantie en besluiteloosheid had van De bank een ideaal slachtoffer gemaakt.In De prooi reconstrueert Jeroen Smit op aangrijpende wijze hoe topbestuurders…

    € 17,50 | paperback Meer informatie
  4. Het Grote gevecht

    Het Grote gevecht
    Jeroen Smit

    Februari 2017 mislukt de poging van Kraft Heinz om voor 135 miljard euro Unilever te kopen. Een bedrijf dat stelt op de wereld te zijn om geld te verdienen heeft volgens Paul Polman geen bestaansrecht. De CEO van Unilever weigert voor een paar miljardairs te werken. Bedrijven moeten een force for…

    € 10,99 | e-boek Meer informatie
  5. De Prooi

    De Prooi
    Jeroen Smit

    In oktober 2007 betaalden Belgen, Schotten en Spanjaarden 71 miljard euro om abn Amro uit elkaar te kunnen scheuren. Een overmaat aan ambitie, arrogantie en besluiteloosheid had van De bank een ideaal slachtoffer gemaakt.In De prooi reconstrueert Jeroen Smit op aangrijpende wijze hoe topbestuurders…

    € 8,99 | e-boek Meer informatie